Przejdź do treści

Lokalne finansowanie – spotkanie z Patronite

Razem z serwisem patronite.pl zapraszamy na szkolenie dotyczące budowania relacji i wsparcia bezpośrednio od odbiorców.

 Patronite łączy Autorów z osobami, które chcą wesprzeć ich pasję nie tylko dobrym słowem, ale i finansowo. Patroni wpłacają regularne, comiesięczne kwoty na konto Autorów, a Ci mogą je wykorzystać na potrzeby swojej działalności. 

Autorzy zyskują możliwość rozwoju, a Patroni – dostęp do wyjątkowych nagród, a także bezcenną świadomość realnego wspierania pasji innych! Podczas spotkania dowiemy się jak działa finansowanie społeczne i jakie korzyści niesie współfinansowanie regionalnych przedsięwzięć przez odbiorców.

Zapraszamy wszystkie osoby zainteresowane tym

– jak zbudować własny model regularnego comiesięcznego wsparcia?
– jak budować relacje z Patronami?
– jak wzmacniać relacje ze społecznością?
– jakie dodatkowe narzędzia mogą nam się przydać?

Warsztaty poprowadzi Mateusz Górski – dyrektor wykonawczy Patronite i osoba o największym doświadczeniu w pracy z Autorami.

Szkolenie jest darmowe.
Odbędzie się w formie spotkania internetowego.

Zapisy odbywają się przez formularz.
https://forms.gle/sEdnSfs7EKxaLqxG6


Relacja ze szkolenia

Szkolenie odbyło się 8 kwietnia 2021 roku na platformie Google Meet.
Poprowadził je Mateusz Górski – dyrektor wykonawczy Patronite.pl

  • Cykliczność działania

Model patronite.pl opiera się na regularnych wpłatach i ważne jest wtedy utrzymywanie stałej relacji z odbiorcami. Jest to taki “współczesny mecenat”. Dobrą rzeczą dla Autorów jest w tym modelu stabilność i przewidywalność: jeśli mamy stałą grupę, możemy planować co zrobić z nadchodzącymi wpłatami. Myślenie nie krótkoterminowe (jak ze zrzutkami na dany cel), ale budowanie strategii i długofalowy rozwój. 

  • relacje z odbiorcami

Dla “Patronów” istotne jest to, że mogą wspierać swoje ulubione miejsca. Comiesięczna wpłata nie jest dla nich przykrym obowiązkiem, ale jest to nobilitacja przez wsparcie. Nagrodami dla wpłacających są często personalizowane podziękowania pod filmem – ale bardzo fajny efekt daje np. roll-up z nazwiskami Patronów, który stoi fizycznie, w danym miejscu. 

  • profil Autora 

Najważniejszy jest szkielet profilu, na który składają się 1) wizytówka Autora 2) cele, które chce osiągnąć 3) progi finansowe, którymi można go wspierać. 

Można przedstawiać się jako organizacja, lub jakieś miejsce albo marka. Można też stworzyć profil prywatny i zbierać środki pod własnym nazwiskiem. Na przykład jeśli ktoś jest związany z jakąś organizacją, może stworzyć “swój” profil, ale zaznaczać swoją działalność w tej organizacji (stowarzyszeniu, fundacji, miejscu, etc.). 

Jeśli promujemy swój profil na Patronite w innych miejscach, np. w mediach społecznościowych, najważniejsza w komunikacji będzie informacja o możliwości wsparcia. Odbiorcy muszą wiedzieć, że mogą pomóc Wam pieniężnie. Ktoś może obserwować Waszą pracę i działania, może być fanem i być może spodoba mu się pomysł, że może też dać konkretne wsparcie finansowe. Pamiętajmy, że wiele osób nie wie, czym jest Patronite.pl dlatego sam link może nie wystarczyć – warto krótko opisać, że chodzi o możliwość wsparcia pieniędzmi. 

  • komunikacja z odbiorcami

Patronite pozwala na zamieszczanie wpisów i wiadomości skierowanych tylko do grona Patronów: czyli do płacących osób. Można umieszczać wpisy, linki do filmów, lub inne ekskluzywne materiały. 

Wielu Autorów decyduje się na założenie specjalnej, zamkniętej grupy na Facebooku – tworzy się w ten sposób zgrana społeczność skupiona wokół danego tematu. Są takie bardzo fajne przypadki, kiedy grupa Autora zebrała pasjonatów jakiegoś niszowego tematu – dzięki temu odsiewamy też hejterów i trollów, bo mamy pewność, że wszystkie osoby są naprawdę zaangażowane w daną sprawę.

Jako nagrody dla Patronów można wysyłać jakieś prezenty, ale dla wielu odbiorców cenniejszy będzie stały kontakt, lub włączenie w proces codziennej pracy Autora. Na grupę Patronów można wrzucać projekty, prototypy, zapowiedzi jakiś działań – coś co jest częścią większego procesu. To co dla Autora może to wydawać się nieciekawe, czy “niedokończone”, dla pasjonata będzie cennym wglądem w proces twórczy. 

  • progi i nagrody

Planując nagrody dla Patronów trzeba uważać na fizyczne podarunki. Łatwo zrobić sobie kłopot polegający na zbyt dużym odzewie odbiorców – bardzo dużo czasu zabiera chociażby wysyłka. Dlatego warto skupić się na mniej materialnych podziękowaniach. 

Jeśli chodzi o progi finansowe, warto zacząć od niskich kwot pieniężnych. Najpopularniejsze miesięczne wpłaty to te w zakresie 10-22 złotych. Badania wskazują, że takie wpłaty są też najdłużej utrzymywane. W trakcie działania profilu można zmieniać i aktualizować cele lub progi finansowe. 

  • kwestie techniczne

Strona patronite.pl bardzo dobrze pozycjonuje się w przeglądarkach internetowych – co oznacza, że Profile Autorów są wysoko w wyszukiwaniach google. Niektóre osoby traktują więc profil na Patronite jako swoje portfolio. 

Każdy nowy Autor otrzymuje swojego opiekuna z portalu patronite.pl, który pomaga w założeniu profilu i uzupełnieniu informacji. Jeśli chodzi o kwestie finansowe i rozliczanie się z płatności – warto zapytać o to indywidualnie. Patronite pobiera swoją prowizję z każdej wpłaty. 

Więcej informacji

Więcej informacji dla Autorów i osób chcących rozpocząć swoją przygodę z takim sposobem finansowania znajdziecie na stronie

https://patronite.freshdesk.com/support/solutions/43000183934?fbclid=IwAR20SiTFlc4DgYhBgCF6NvQk8Zxm_uxkuuBZTAN2chLvlIxMCmmrhuEclOE

Zachęcamy również do kontaktu z opiekunką Patronów, Patrycją Macjon

patrycja.macjon@patronite.pl

Skip to content